Åsikter om bloggandet...

Nu har vi bloggat en hel termin... Bloggandet har både för och nackdelar. Eftersom jag själv tycker mer om att skriva, än att vara muntlig har bloggen varit en fördel för mig. Jag har enkelt kunna uttrycka mina egna åsikter.
Ofta när man skriver ett arbete ska det vara runt 5 till 10 sidor, och ens egna åsikter kanske inte alltid kommer fram. Men när man bloggar kan man skriver man ungefär en halv sida, och samtidigt får man fram sina åsikter, det mesta man skriver i en blogg är ju egna åsikter. Detta har ju varit en fördel för mig, men jag vet att många inte gillat att blogga, eftersom det har svårt att uttrycka sina åsikter. Men samtidigt så är det en stor del av samhällsämnet, att kunna uttrycka sina egna åsikter, och kunna göra det på ett bra sätt.
Många har varit kritiska mot bloggandet, eftersom de tycker att det är ett dåligt inlärningsätt, vilket jag delvis kan hålla med om. Det kan vara svårt för läraren att hålla koll på alla bloggar, och ge positiv och negativ kritik. Vissa kanske tillochmed struntar i att blogga. Men iofs är detta elvens egna ansvar, vill man ha ett bra betyg måste man ta sitt ansvar.
För att blogga måste man ha ett ämne att blogga om, helst ett aktuellt. Därför måste man söka upp ett ämne på olika internet sidor, eller tidningar. Detta har gjort att vi elever följt nyheterna, och olika viktiga händelser.
Det var allt jag hade att säga om just detta ämne...

God jul alla! (speciellt till dig Stefan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0