Angående skolans regler

Klassen har just haft en disskusion angående regler på skolan. På skolan får vi frukt varje dag som alla får ta av, vi har även kaffe automater som används flittigt. Men tyvärr så är det folk som missköter dessa tillgångar vi har på skolan, och istället leker "tjuv och polis" med frukten och häller ut kaffe på väggarna. Fråga mig inte vad som är kul me detta, men tydligen så finns det så pass omogna personer som roas av detta.
 
Vad kan vi göra när  dessa regler bryts? Ska hela skolan bli betstraffad när det är runt 5 personer som missköter sig?
Själv tycker jag inte att hela skolan ska bli bestraffad för att några omogna personer leker med frukten/ kastar kaffe på väggarna. Jag är nästan helt säker på vilka dessa elver är, och jag är även ganska säker på att lärarna vet. Det är främst ett rum som blir "missköt" och det är oftast samma personer som håller till där. Så varför säger inte lärarna till dessa elever, är de för fega? Det är löjligt att hela skolan ska bli drabbad bara för att lärarna inte vågar säga till dessa personer, och när jag säger attt de inte vågar, så menar jag  verkligen också att de inte vågar. De är något som är dåligt med denna skolan, lärarna är för fega.

Angående rökningen på skolans område så tycker jag att detta problem är näst intill löjligt. Vad spelar det för roll och de står och röker på skolans område eller om de står precis utanför? Jag vet att folk lider av astma på skolan, det gör även jag. Det finns även folk på skolan som är allergiska mot parfym, men det är ingen som respekterar det och slutar använda pafym. Man måste respektera de personer som lider av dessa problem, det tycker jag absolut. Så om alla ska vara nöjda så borde elverna sluta röka och sluta överdriva parfymanvändandet. För ofta när man kommer in på skolan drabbas man av chocken, hela nedervåningen är fylld med parfymdoft!


Kommentarer
Postat av: Stefanhum

Jag kan försäkra dig om att jag vågar säga ifrån, och jag har nästan varje dag varit på dem du syftar på. Men det är inter självklart att de är skyldiga till allt som händer på "deras" rum. Men jag litar på att de kommer ta bättre ansvar fortsättning, eftersom de går att prata med,och är bra på många sätt.

2008-11-07 @ 13:55:17
URL: http://stefanshumblogg.blogg.se/
Postat av: Stefanhum

Skulle väl också tillägga att jag uppkdsattar ditt inlägg, viktigt att vi diksuterar dessa frågor. Att alla , elever som lärar vågar göra det du gör. Säga ifrån. Bra!

2008-11-07 @ 13:56:37
URL: http://stefanshumblogg.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag tror absolut att du säger till Stefan, eftersom du också vet vem det är. Men jag tror att det finns andra lärare som inte vågar säga ifrån. Jag ville bara tillägga det, så att du förstår att jag inte menar dig.

2008-11-10 @ 14:54:32
Postat av: Stefanhum

Det förstog jag. Det absolut inget fel att kritisera lärare, även mig. Jag uppksattar alltid att elver vågar säga till mig om de inte är nöjda med något. Och jag uppskattar att du vågar säga ifrån.

2008-11-11 @ 12:55:37
URL: http://stefanshumblogg.blogg.se/
Postat av: taberu

du har verkligen rätt, det är konstigt att lärarna inte säger till dom som skräpar ned, och det med parfymen som alltid ligger som en tjock dimma varje morgon, samt alla som spreyar håret hela tiden, varför kan de inte göra allt sånt hemma? En hel del på skolan tycker att det är verkligen svårt att andas i närheten av vissa, det värsta är när man ska ha prov på morgonen och får huvudvärk av alla dofter och inte kan konsentrera sig. så om man nu prompt måste använda parfym och hårsprey så kan man väl göra det hemma?

2008-11-14 @ 10:43:19
Postat av: Klas Wilhelm Liden, en väldigt radikal själ med hälsningar från "fruktkastarna"

Jag lider med er, om den kollektiva bestraffningen genomförs, så kommer våra själar i all oändlighet att vara förvridna och plågas. Var dag går jag och ser frukt på väggar och golv. Inte på tal om kaffet, de kaskada svarta hål som görs på väggarna i 1.5 efter att fruktkastarna kastat det avsiktligen.Ibland ser jag ytliga sår på de förbipsserande när det är fruktkrig mellan de omogna fruktkastarna. Vi måste gå i aktion, inte virtuellt utan praktiskt. Jag lider med er, skolans rykte och "gemenskap" står på spel.

exaggerate till' the minium, the fellowship is at stake.

2008-11-17 @ 10:56:59
Postat av: Klas Wilhelm Liden, en väldigt radikal själ med hälsningar från "fruktkastarna"

och föressten en kommentar till taberu, man kan ju ta och gå på toan hemma då kan man ju avstå från toaletterna i skolan hela dagen, eftersom att det kan ju lukta ut, då får man en känsla av avsmak och därefter kan man inte skriv sitt prov, ajdå.

2008-11-17 @ 12:02:00
Postat av: Klas Wilhelm Liden, en väldigt radikal själ med hälsningar från "fruktkastarna"

Förresten*

2008-11-17 @ 12:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0