Katastrof på Klostergården!

Igår eftermiddag när jag nyss kommit hem från skolan ringer Frida mig. Hon är utanför mitt hus och berätta om "katastrofen" som nyss skett. Jag går ut utanför mitt hus och ser vad som inträffat. Polisen är på plats, folk står, nyfikna står och tittar på vad som händer. På en gräsmatta står fyra hästar innanför en polisavspärrning. Jag och Frida fick hjälpa till med att stå runt denna polisavpärrning, dels för att hålla i avspärrningen för att det blåste så mycket så vi ville förhindra att den skulle blåsa iväg och dels för att hästarna inte skulle försöka rymma.
Polisen ringde flera samtal och fick tillsist tag på ägarna till hästarna. Efter ett bra tag var äntligen ägarna på plats och försökte fånga in dessa hästar, och jag tyckte själ att de inte gjorde detta på ett bra sätt, de släng lazo runt hästarnas hals som både skrek, stegrade och försökte springa där ifrån. Ägarna hade bara med sig två grimmor till hästarna,  när det som sagt fanns fyra hästar. Ägarna vill gå iväg med endast två hästar "kopplade", och låta de andra två följa efter. Men polisen vill inte gå med på denna idé så de ringde Lund ryttarförening som kom med fler grimmor. Alla hästar lyckades till slut bli kopplade, och hästarna kom tillbaka till sin rätta plats.

Kommentarer
Postat av: Stefanhum

Inget fel att diksutera sådan lokala nyheter bara det leder till tnakar och diskussion. men jag skulle gärna se att du även tog upp lite mer stora nyheter så du ger di gsjälv möjlighet att visa förmåga till diskussion och sätta in i sammamhng.

2008-10-21 @ 09:14:04
URL: http://stefanshumblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0